Cuaca oh Cuaca

2:33 AM

Saya demam..otak x boleh berfikir untuk posting dalam blog...Cuaca x menentu sekarang..panas then hujan pastu berjerubu pulak..so jagalah kesihatan anda dan ubahlah cara hidup dengan:

-minum air yang banyak...bila tekak dah kering dan susah nak telan air liur..tanda2 demam akan datang

-kurangkan aktiviti2 luar....masa yg terbaik untuk berehat-rehat aje di rumah bersama orang tersayang..family..

-jangan mengada-ngade nak bakar sampah/ daun2 kering kat luar..

-pakailah sunblock kerana cahaya terik matahari di tengahari..untuk elakkan kulit anda cepat berkedut dan pigmentasi..nanti bleh dpt kanser kulit

-sahut kempen kerajaan..kurangkan penggunaan beg plastik..!..skrang kat IKEA , beg plastik utk brg2 yang dibeli kene bayar..huhu..langkah yang sangat bagus..NO more plastik bag!! Untuk perempuan,inilah masa untuk menggunakan handbag2 anda....

-tanam pokok di rumah...selain menenangkan fikiran, ia nampak cantik seperti ala-ala casa idaman..huhu..


-yang paling penting,makanlah ubat cepat-cepat bila terasa nak deman..jangan malas..nanti melarat n jangan merengek macam budak kecik..okey!!!take care..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

You Might Also Like

2 comments

  1. Bawak bnyk bersabar yek Cik Fairus. Dengan keadaan cuaca yang tak menentu ni, semua org mudah diserang demam. So, thaks a lot 4 the tips. Prevention is better than cure..huhu

    ReplyDelete
  2. oh dh ade blog... hehe (xpenah tau)... bagus tips2 tu... bole folo

    -dzul-

    ReplyDelete

Total Pageviews