Perempuan dan Wangian...

3:41 PM

owh..x dapat digambarkan dengan kata-kata, busyuknya masa berada dalam lif tadi....bukannye bau durian @ busuk orang melepas tapi BAU BADAN yang sangat kuat...huhuh... semua orang buat tak tahu saje....saya terpaksa menahan nafas buat seketika... bau itu adalah sangat tengit/pahit/pekat....argh...keluar jer dari lif rasa macam terlekat jer kat baju nih....siapakan gerangan orang itu..??tidakkah beliau menyedari keadaan beliau..???huhu..takkan takde orang yang tegur....ni lah masalahnye, kita takut nak tegur , nanti tuan badan terasa pulak...tapi daripada orang mengutuk, baik cegahnye sebelum parah....ahe..

so untuk mengelakkan keadaan tersebut berlaku kepada kita, ini ada tips yang ingin saya kongsikan supaya kita akan sentiasa berbau wangi....= )

1) rajin2la pegi mandi....sehari 2 kali...bukan mandi kerbau yer....tapi sental badan anda betul2...belilah shower gel yang wangi2....then kalau rajin sapukan losyen badan untuk bau wangi boleh tahan lebih lama...sebulan sekali boleh la pegi mandi susu/mandi bunga .....kulit lembut , bau pun wangi...

2) jika badan anda berbau, kurangkan pengambilan jamu2/ rempah ratus/kari/eetc....bahan2 ini boleh menyebabkan badan anda berbau....kalau tak boleh hidup tanpanya, hendaklah minum air dengan banyak sekali...

3) buangla bulu2 yang tidak sepatutnya yang boleh mencacatkan pemandangan....bulu2 ini boleh memerangkap peluh dan ianya akan berkumpul sehingga mengeluarkan bau2 yang tidak disenangi ramai..ahe

4) belilah cologne/perfume yang agak berjenama kerana wangian nya tahan lebih lama...hanya 2/3 semburan pada nadi2 tertentu pada badan, ia boleh tahan lama sehingga ke petang...sebatu lagi semua orang boleh bau wangian anda....=)... untuk kekalkan bau itu, letakkan di dalam handbag anda miniature perfume supaya boleh dibawa kemana-mana sahaja...boleh touch up bila-bila masa sahaja...

ini perfume kesukaan saya.... =)

yang penting jagalah kebersihan diri.....









You Might Also Like

5 comments

  1. tambah satu lagi..kerap2 la basuh baju..huhu

    ReplyDelete
  2. hihihihih..perempuan pon ade yang busyuk2 erk..perempuan kan bunga..

    ReplyDelete
  3. memang ade je org mcm ni.. tak reti2 dia nak cium baju lepas pakai.. nak tau baju dia busuk giler ke tak sbb bau badan lekat.. yuckkss

    ReplyDelete
  4. haizzzzzz.......... sume di atas adalah betul... meh akak nak tambah... penting!!! TOLONGLAH PAKAI DEODORAN!!! :D

    ReplyDelete

Total Pageviews