Timeline Fanpage- kelebihan dan kelemahan

4:00 AM


Suka atau tidak , Facebook  fanpage telah bertukar kepada timeline design pada 30th March yang lepas..ni lah kajian yang saya buat pada fanpage saya.( click pada imej utk lebih jelas)




Salah satu perubahan terbesar adalah sudah tidak ada lagi landing tab.Sebelum ni, ramai yang   buat biz  menggunakan fanpge ni , mostly ada welcome tab  -using iframe.Yang menggantikan landing tab adalah Cover Photo  yang  bersaiz 851 x 315 pixels. Jika kita  letak gambar, kurang drp ukuran, imej nya jadi tidak cantik,it will get stretched to this larger size. Setiap kali kita tukar cover imej, post itu akan pergi ke Wall dan akan keluar ke news feed of your fans..so rajin2 la tukar...but Facebook ada letak guideline utk cover photo .

Do not put contact info, calls to action, or arrows pointing to the Like or Share button on your cover image . sila check Guidelines di sini

Jika langgar syarat, dan terkantoi dgn Facebook admin, diorang berhak utk DELETE fanpage itu...wuargh...menangis nanti...

keistimewaan timeline
- boleh direct message kepada admin
- cover photo - boleh letak gambar2 utk size 851x315 pixels
- liked button- sekarang boleh include fan page yang pita suka  dlm Interest List
-pin post -pinned post top of the wall utk 7 hari make
- highlights post  - post akan menjadi lebih besar
-boleh adjust photo- reposition
-ada admin panel - check message, insight , notifications
- custom thumbnails utk 12 apps maks

Xbestnya timeline ni sebab:
-loading sangat lembap dan berat
-still nampak serabut, ramai pengguna yang kurang gemar dgn timeline.

Walau apa pun, sebagai seorang usahawan, kita kene belajar utk menerima perubahan...jangan berada di takuk yg lama even kita sendiri tidak suka...nanti ketinggalan zaman...okey...good luck semua..=)
-

You Might Also Like

0 comments

Total Pageviews